قیمت خودرو

لیست قیمت انواع خودرو

قیمت خودرو

لیست قیمت انواع خودرو

پیوندها

5 خودرویی که با کاهش حجم پیشرانه بهتر شده‌اند

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۲۴ ب.ظ

کاهش حجم و اندازه کم‌کم بر اکثر خودروهای اسپورت سایه می‌اندازد و برخی از بزرگ‌ترین برندهای این صنعت نیز به این روند سرعت بخشیده‌اند. به علت تغییرات چشمگیر در قوانین آلایندگی و مصرف سوخت، حتی خودروهای پرفورمنس بازار نیز تصمیم گرفته‌اند تا از حجم پیشرانه بکاهند و بجای آن از توربو استفاده کنند.

علیرغم اینکه در ظاهر امر این تغییر رویه و استفاده از پیشرانه کوچک‌تر غیر جذاب است اما بسیاری از خودروسازان از این قوانین به عنوان یک مزیت بهره گرفته و در واقع خودروهایی بهتر نسبت به عصر سوخت‌های فسیلی ساخته‌اند. همچنین این خودروها نقاط قوتی چون قدرت زیاد و گشتاور در دسترس تر دارند که در دورهای پایین حاصل می‌شود. در این مطلب 5 خودرویی را ذکر کرده‌ایم که پس از کاهش حجم پیشرانه عملکرد بهتری دارند.

  • پورشه 991.2 کررا

نماد همیشگی پورشه به مدت 5 دهه با پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت خود که به آرامی شاهد افزایش حجم و قدرت بوده شناخته می‌شود. هنگامی پورشه تصمیم گرفت تا توربو را تقریباً در همه‌ی مدل‌های 911 بکار بگیرد غوغایی برپا شد.


با ترسی که درباره‌ی کاهش حجم پیشرانه از 3.8 به 3 لیتر در کررا S وجود داشت، پورشه اما سلاح خود را با توربو عرضه کرد و در بحث پرفورمنس همه‌ی نسل‌های 911 را پشت سر گذاشت. برای داشتن دیدی بهتر نسبت به این کارایی باید گفت که کررا S هم‌اکنون می‌تواند در زمان 3.9 ثانیه (برابر با کررا GT) به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. این موارد به همراه سیستم فرمان الکتریکی و گشتاور آنی، نسل جدید 911 این خودروساز را وارد عصر جدیدی از پرفورمنس کرده است.

  • مرسدس-ای ام جی C63

خب پیشرانه‌ی قوی 8 سیلندر 6.2 لیتری را فراموش کنید و حالا محبوب‌ترین خودروی قلدر مرسدس پیشرانه‌ی 4 لیتری با دو توربو و آرایش V شکل دارد. نسخه‌ی استاندارد توان 469 اسب بخاری و مدل S قدرت خروجی بیش از 500 اسبی دارد و این خودرو هنوز هم یک سوپر سدان جذاب است. این خودرو با داشتن پیشرانه 8 سیلندر، جذاب‌تر از رقیب سنتی خود یعنی ب ام و M3 احساس می‌شود.

  • فورد موستانگ اکوبوست

از دهه 60 میلادی تابه‌حال موستانگ بدون هیچ بحثی به عنوان نماد خودروهای عضلانی مطرح بوده است. این خودرو همیشه از یک پیشرانه قوی 8 سیلندر استفاده کرده ولی هم‌اکنون در عصر جدید قربانی کاهش حجم پیشرانه‌ها شده است. فورد هم‌اکنون موستانگ را با پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی اکوبوست نیز تولید می‌کند که قدرت 310 اسب بخاری دارد. اگرچه که این مقدار خروجی پیشرانه کمتر از قدرت نسخه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری کنونی است اما خب در شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تنها یک ثانیه از مدل 8 سیلندر کندتر می‌باشد.

نسخه 4 سیلندر وزن کمتری نسبت به مدل قوی‌تر دارد و هزینه‌های سواری آن نیز کاهش یافته است. موستانگ 2.3 لیتری نشان داده که در بحث سواری، کم کردن سیلندرهای یک خودروی عضلانی خالص جواب می‌دهد. البته هنوز هم پیشرانه‌ی 8 سیلندر در دسترس شما است.

  • استون مارتین DB11

واضح است که DB11 جدید دستورالعمل‌های مربوطه را از مدل DB9 قدیمی فراگرفته و به خوبی با حال و هوای مدرن امروزی تطابق دارد. استون مارتین پیشرانه‌ی 12 سیلندر 5.9 لیتری قبلی را کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی 5.2 لیتری سود می‌برد. با اینکه حجم پیشرانه کاهش یافته اما این خودرو تواناتر بوده و لذت بالاتری دارد.

شاید این خودرو شجره‌نامه یک سوپرکار همانند فراری F12 را نداشته باشد اما جدیدترین پرچم‌دار استون در جنگ کاهش حجم پیشرانه‌ها برنده است. شما نمی‌توانید درباره‌ی قدرت 600 اسبی استون بحث کنید و اگر هنوز هم می‌خواهید دور پیشرانه را بالا ببرید باید گفت که حداکثر قدرت تا دور 6500 به دست نمی‌آید و البته ردلاین نیز در دور 7 هزار شروع می‌شود.

  • فراری 488 GTB

اگرچه خبرنگاران زیادی عقیده دارند که 488 فاقد وجهه‌ی 458 قدیمی است اما شکی نیست که توانایی فنی 488 در دنیای سوپرکارها یک فاکتور غالب است. این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو استفاده کرده و حداکثر گشتاور 761 نیوتون متری خود را تنها در دور 3 هزار ارائه می‌کند (حداکثر گشتاور 540 نیوتون متری مدل 458 در دور 6 هزار به دست می‌آید). این عملکرد مزیتی بزرگ را به فراری جدید در بخش دسترسی بیشتر به پرفورمنس می‌دهد.488 تست فیورانو را نیم ثانیه زودتر از مدل قبلی انجام می‌دهد.

با آغاز فرایند کاهش حجم و کوچک شدن پیشرانه از چندین سال قبل، بسیاری از کارشناسان و افراد عادی چندان اعتقادی به این عملکرد نداشتند. اما حالا باید به مهندسان این فرصت را داد تا خودشان را اثبات کنند. دسته‌ی جدید هیولاهای توربو پرفورمنس فوق‌العاده را بدون اینکه اثری بد روی تجربه رانندگی داشته باشند به ارمغان آورده‌اند.

با موج عظیم کوچک‌سازی پیشرانه‌ها که از فیستا اکوبوست تا استون مارتین DB11 را در بر گرفته، به نظر می‌رسد که عصر جدیدی از خودروهای توربو آغاز شده است. با پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه تفاوت بین مدل‌های قبلی و جدید می‌تواند کاهش یابد. این خودروها توانایی‌های سواری خود را افزایش می‌دهند و این چیز خوبی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی